Teknisk udvikling for Coop Danmark

Coop

twoday Co3 har skabt den tekniske platform for en fælles retning for butikskæderne, SuperBrugsen, Kvickly, Dagli' Brugsen og fakta

I twoday Co3 er vi stolte af, at Coop Danmark samarbejder med os om deres butikskæders websites

Vi startede i sin tid med at videreudvikle på faktas webløsning, og siden da har vi løbende udvidet samarbejdet. I dag er vi Coops tekniske leverandør. Vi supporterer Coop løbende, og vi videreudvikler og implementerer nye tiltag og idéer til deres websites på tværs af koncernen.

Udfordringen

En fælles retning for butikskæderne SuperBrugsen, Kvickly, Dagli’ Brugsen og fakta

Coop kom til os med et ønske om at skabe et mere ensartet udtryk på tværs af deres websites. De ønskede at skabe genkendelighed og en fælles retning for butikskæderne SuperBrugsen, Kvickly, Dagli’ Brugsen og fakta. Her opstod idéen til en samlet platform, som gør det nemt at samle al udvikling ét sted. På sigt skal den fælles platform gøre det nemt at udvikle og implementere nye sites relativt hurtigt – uden at starte fra bunden hver gang.

Opgaven bestod dels af udvikling af en ny fælles platform, dels af en opdatering af den visuelle identitet. Hjaltelin Stahl har tegnet linjerne, og vi har implementeret det nye design og teknikken. twoday Co3 har bygget fuldt responsive websites til butikskæderne for at sikre, at alle besøgende får den samme optimale brugeroplevelse, uanset om de tilgår de nye websites via tablet, smartphone eller PC.

Ny platform

twoday Co3’s opgave var at udvikle en fleksibel platform, som både skal give Coop en lettere hverdag samt flere muligheder for at skabe inspirerende content. Ambitionen er, at det fremadrettet skal være endnu lettere at udvikle nye websites til Coop uden at starte fra bunden hver gang – og lettere for Coop at vedligeholde en bred vifte af websites.

I Coop har vi fået udviklet et nyt CVI, som selvfølgelig skulle ud og leve digitalt. Vi stræber efter løsninger, som gør både brugeroplevelsen og vores back-end interface intuitivt og agilt. Vi har i tæt samarbejde med twoday Co3 udarbejdet en fælles baseline, som benyttes på tværs af vores sites og afdelinger. Med den nye platform skal vi kun opdatere og vedligeholde ét sted – det er nemt. Vi er glade for at kunne dele denne rejse sammen med twoday Co3, som har den nødvendige ekspertise og enorme tekniske kompetencer.

Sophie Vegger
Digital Projektleder, Coop Marketing

Løsningen gør både brugeroplevelsen og Coops back-end interface intuitivt og agilt.

Løsningen

En fælles platform, der fungerer som en skabelon for nye websites

Platformen er bygget på Umbraco Cloud og fungerer som en skabelon. Vi har udviklet en række moduler, som kan genbruges på kryds og tværs. Det gør det muligt for Coop at opbygge og modulere nye websites, som visuelt har det samme udtryk. I sidste ende sparer det udviklingstid.

Nye features, videreudvikling og rettelser laver vi altid på den fælles platform, og herfra skubbes ændringer så ud på alle de websites, der er bygget på platformen. Det er en fordel for Coop, fordi de på denne måde kan spare tid på vedligeholdelse og drift af deres websites.

Find din foretrukne butik

’Find butik’ er ikke som sådan en ny funktion. Den er velkendt – både i al almindelighed og i særdeleshed på Coops butikskæders websites. Via GPS-signaler viser kortet de butikker, som er tættest på brugerens lokation. Vi har finjusteret og videreudviklet på Find Butik-modulet. Vi har udviklet et modul, som giver Coop flere muligheder for at opsætte og tilpasse butikskortet efter behov. De kan fx vælge at få vist alle butikskæder på et kort, ligesom de også kan justere, hvilke oplysninger der skal vises.

Én af de nyeste funktioner, som vi har udviklet til Find Butik-modulet, er muligheden for at få vist andre butikker i samme postnummer via dropdown. Kortet viser altså, hvis der er flere butikker i det postnummer, man har søgt på.

Interaktiv tilbudsavis

Ligesom ’Find butik’ er tilbudsavisen heller ikke en ny funktion, men Coop har gentænkt og videreudviklet dens formål. Vi har bygget en integration til eTilbudsavis, som sørger for, at den rette tilbudsavis bliver hentet ind på det rette tidspunkt.

Tilbudsavisen er interaktiv, hvilket giver en bedre og sjovere brugeroplevelse – og i sidste ende bedre salg. Vi har desuden implementeret en indkøbsliste inde i tilbudsavisen, som giver mulighed for, at man kan klikke rundt i avisen, tilføje varer til sin liste og dele listen med andre, så man altid har den ved hånden, når man står i butikken. I indkøbslisten kan man også søge på varer, som ikke er i tilbudsavisen, og tilføje dem til listen.

Coops butikskæders websites har fået nye features og er blevet videreudviklet – det giver en bedre brugeroplevelse

Resultatet

Funktionalitet og ensartet visuelt udtryk

Resultatet af vores arbejde er en funktionel platform og et ensartet visuelt udtryk på tværs af Coops kædebutikkers websites. Det skaber samhørighed og binder kæderne sammen. 

Coop-projektet er lidt af et eventyr. Vi begyndte med Fakta, og i dag har vi +40 Umbraco-løsninger fordelt over det meste af Coop Danmark. Det er et kundesamarbejde, vi er særligt stolte af.

Anders Burla
Head of Umbraco / Solution Architect

Vi kan også hjælpe dig

Er du lige så vild med Coops websites, som vi er? Kunne du tænke dig en lignende webløsning til din virksomhed, så tag gerne kontakt til os. Skal vi tage en uforpligtende samtale om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med en ny webløsning?

Anders Burla

Head of Umbraco / Solution Architect

+45 61 27 25 26

anders.burla@co3.dk