Ny visuel identitet tydeliggør brandets DNA
IT Relation
Udfordringen
Byg videre på et stærkt brand
Hverdagens IT Superhelte.
I mange år var sætningen – og den ikoniske superheltefigur – omdrejningspunkt for IT Relations branding og kommunikation. Virksomheden voksede, og det samme gjorde behovet for en ny fortælling.
Bag den nye fortælling står Henrik Hyldgaard, en selvstændig brand strateg og konceptudvikler. Han har udviklet IT Relations nye payoff Closer to Customers, som indkapsler virksomhedens løfte om et nærværende, proaktivt og problemløsende samarbejde.
Med det nye retningsgivende payoff på plads kom vi ind i billedet. For hvad betyder Closer to Customers for brandets visuelle identitet, webdesign og tone of voice? Det skulle vi finde ud af i samarbejde.
Løsningen
Løsningen ligger i navnet
Virksomhedsnavnet IT Relation giver et løfte om relationer. Det samme gør det nye payoff, Closer to Customers. Det ønsker vi at dyrke. I ord, design og billeder.
Vi har udviklet en konceptuel skrivestil, hvor vi bygger tekster op omkring ordet ‘relation’. Det giver IT Relation mulighed for at tale om værdien af relationer. Om menneskelige relationer. Om forretningsrelationer. Om relationer mellem din IT og forretning. Mellem i dag og i morgen.
Skrivestilens relationsbårne fokus styrker IT Relations brandfortællingen. Helt konkret tegner den billedet af en forretning, som kender og forstår kundernes udfordringer og behov, hvilket er afgørende i en IT-verden, der hele tiden rykker sig.
Ved at bygge hero-sætninger op omkring ordet ‘relation’ får IT Relation en skabelon, som gør det enkelt at kommunikere brandets budskaber – både de bløde og de hårde. På den måde skaber vi et letgenkendeligt og sympatisk udtryk, der styrker brandets menneskelige fortælling.
Emil Fogh Barslev
Brand Strategist, twoday Co3
Letgenkendelige relationer
Alle brands har brug for koder, som gør det let for mennesker at genkende brandet fra konkurrenterne. Så hvad gør man, når brandets mest genkendelige kode – IT Superhelten i dette tilfælde – udgår?
Vores løsning er at forstærke fortællingen om det nye payoff, Closer to Customers. Her er den nye billedstil værd at fremhæve. Billedstilen viser relationen mellem mennesker – fx kunder og medarbejdere hos IT Relation – hvilket styrker troværdigheden og sætter et menneskeligt ansigt på kommunikationen.
IT Relation viser en ny vej for branchen
IT Relation havde et ønske, som de fleste virksomheder formentlig genkender: Hvordan kan man fremstå med en corporate seriøsitet og samtidig vise et menneskeligt nærvær?
For IT Relation er svaret at balancere klassiske B2B-greb med modet til at bryde med branchens konventioner.
Lad os dykke ned i det sidste. IT-branchen er blå. En smule distanceret. IT Relation er forskellige nuancer af rød, hvilket giver et varmt og samtidig professionelt udtryk. Det understreges af den nye font, Mont, som med sine runde former tilføjer særkende i en verden, der godt kan virke en smule firkantet.
Vi har udviklet en visuel brandmarkør, som tager udgangspunkt i i’et fra logoet. Det fungerer som et grafisk element, du kan skrue op og ned for den – og anvende den på tværs af materialer for at skabe brand-genkendelighed.
Gitte Horslund
Head of Design, twoday Co3
Resultatet
IT handler om relationer
IT Relation tror på, at stærke relationer skaber stærkere resultater. Det har de altid gjort. Nu siger de det højt.
Den revitaliserede brandfortælling tydeliggør, hvem IT Relation er – og hvad de lover kunderne. De menneskelige løfter er pakket ind i et nyt, strømlinet og luftigt udtryk. Alt i alt skaber det intern stolthed og styrker brandets relation til den voksende målgruppe af Enterprise-virksomheder.
Hvordan kan vi hjælpe dig?
Bonnie hører gerne fra dig, hvis du står med en lignende udfordring. Hun er altid nysgerrig på nye projekter. Også dit.
Bonnie Groth Frølund
Strategic Business Developer og Head of Marketing Consulting