Er branding for alle?
Ja.
Det gælder også de virksomheder, som bestemt ikke mener, de har et brand.
Branding handler nemlig om at påvirke dine målgruppers opfattelse af din virksomhed. Og hvem vil ikke det?
Derfor bør du have en stærk brandidentitet
Din opgave er formentlig at skaffe leads til sultne sælgere. Tough job.
For at lykkes skal du sørge for, at jeres målgrupper …
1. Genkender dit brand
2. Husker dit brand
3. Foretrækker dit brand
Og hvordan gør du så det? Branding er en del af svaret.
Din virksomheds brand skal have et letgenkendeligt udtryk, der gør indtryk.
Arbejdet begynder med den strategiske brandidentitet – altså hvordan din virksomhed ser ud og taler – og dén kan vi hjælpe dig med at definere og udvikle.
Dit brand er i alle dine materialer
Vi mennesker bliver bombarderet med budskaber. Så hvilke kan vi huske? De færreste.
For at blive genkendt, husket og foretrukket skal dit brand kommunikere ensartet og letgenkendeligt. Du skal anvende det samme logo, de samme farver, den samme skrivestil. Igen og igen. Hvis ikke du gør det, stikker din kommunikation i øst og vest – og målgruppen aner ikke, hvad du står for, og hvorfor de skal vælge din virksomhed.
Marketing skal skaffe leads til salg. Det arbejde er noget nemmere, når kunderne foretrækker dig frem for konkurrenterne – og dét kan branding hjælpe med.
Vil du have en brandkampagne?
Mange virksomheder er glade for deres brandidentitet. Men de har brug for hjælp til at aktivere den. Du ved, få den ud at leve.
Hvis du ønsker at udvikle en brandingkampagne, vil vi gerne hjælpe. Her får du hjælp med alt lige fra kreativ konceptudvikling til teknisk opsætning af annoncer på sociale medier. Ja, vi kan stå for lige præcis så meget, som du ønsker.
Skal vi tale om, hvordan du kan øge jeres brand-awareness og chancen for at få flere leads?
Branding-cases
Du er ikke vores første. Bare se her
Køreplanen
Din virksomhed skal skille sig ud fra konkurrenterne. Det er essensen af branding. Men hvordan? Vi følger en fast køreplan, som får dig sikkert i mål. Og bare rolig – det er ikke så bøvlet, som du frygter.
1. Indsigt
Vi skal forstå din forretning, dit marked og dine målgrupper. Derfor afholder vi en eller flere workshops. Vi vil også meget gerne tale med din virksomheds kunder. Arbejdet giver grundlag for det videre arbejde.
2. Strategi
Vi definerer og samler din virksomheds brand position, brand promise og value propositions i et strategisk brandhus. Det sikrer, at kommunikationen peger i den samme retning og bygger på de samme argumenter.
3. Identitet
Vi udvikler din virksomheds nye brandidentitet, der giver særkende og hjælper med at indtage den ideelle position i markedet. Arbejdet inkluderer både visuelle og skriftlige elementer – fx logo, formsprog, kernefortælling og nøglebudskaber.
4. Aktivering
Den nye brandidentitet er fundamentet for al din virksomheds kommunikation. Lige fra websitet og marketingkampagner til udvikling af PPT-præsentationer og varekort i webshoppen. Med mere end 100 specialister kan vi hjælpe med at implementere og aktivere arbejdet på tværs af de elementer, du ønsker.
Hvad kunne du tænke dig hjælp til?
Målgruppeanalyse
Brandstrategi
Corporate branding
Produktbranding
Re-branding
Employer branding
Koncept og kampagner
Visuel identitet
Kunderne elsker brands med god skrivestil
Lyder din virksomhed som din største konkurrenter? Det gør de fleste – og det er et stort problem, hvis du ønsker at blive genkendt, husket og valgt af kunderne. Skal vi skille og skrive dig ud fra mængden?
3 gode grunde til at arbejde med os
Mange synes, at branding lyder en smule farligt. Nogle har også brændt sig tidligere. Det sker ikke her.
Dit brand kommer til at leve
Her sidder art directoren ved siden af web-designeren, udvikleren, tekstforfatteren, SEO-specialisten og social media-manageren – så vi sørger for, at din nye strategiske brandidentitet gennemsyrer alt dit arbejde. Eksempelvis kan vi også designe og udvikle din nye hjemmeside.
Ambitiøse – og pragmatiske
Vores opgave er at tage din forretning til det næste niveau. Vi tør tænke stort – og har forståelse for, at dét, vi laver, er let at arbejde med. Også på en travl tirsdag. Vi tager arbejdet med din brandidentitet ned på jorden. I bund og grund handler det jo om at udvikle en visuel og kommunikativ stil, der bygger bro mellem din virksomheds DNA og kundernes behov.
Få hjælp af erfarne specialister
Du samarbejder med kreative og strategiske profiler, der har udviklet brands – både B2C og B2B. Det giver dig en tryg proces og et resultat, du ikke kan vente med at vise til andre.
Brandoplægget er ikke målstregen – det er startlinjen
Din virksomheds brandidentitet – hvordan I ser ud og taler – danner udgangspunkt for alt dit arbejde. Lige fra websitet til annoncer og messematerialer.
Det er derfor afgørende at have et udtryk, som matcher din virksomhedsprofil og din målgruppes forventninger og behov. Hvis ikke du har det, risikerer alt dit gode arbejde at ramme skævt.
Når du har fået udviklet din virksomheds nye brandidentitet, er det derfor ikke målstregen, men startlinjen for al din fremtidige marketing.
Hvis du ikke har noget særkende, kan du kun konkurrere på pris. Det er ofte en dyr affære.
Dit måske eneste bureau
Hos twoday Co3 har vi samlet de specialister, du har brug for. 100+ specialister i ét bureau, der arbejder sammen om strategi, kreativitet, digitalisering og marketing. Specialister, der sidder sammen, snakker sammen og synes, det er fedt at drive din forretning i samme retning.
Hvis du synes, det lyder som en god idé, er vi måske dit eneste bureau?