Re-branding konsoliderer markedsposition
Kapacity
Udfordringen
Et udtryk, der giver det forkerte indtryk
Kapacity er ét af landets førende konsulenthuse inden for arbejdet med data. Det er dem, store virksomheder går til, når de udvikler forretningen med Business Intelligence, Machine Learning, Artificial Intelligence og andre teknologier, de færreste af os helt forstår.
Der var bare ét problem. Eller udfordring, som vi siger i dag.
Kapacitys visuelle identitet og kommunikation afspejlede hverken virksomhedens stærke kultur eller position i markedet. Eksempelvis efterlod et besøg på Kapacitys website desværre ikke det samme positive indtryk som et besøg af deres dygtige specialister.
Og hvorfor er det et problem? Fordi dine (kommende) kunder og kollegaer besøger dit website. Det er dit digitale udstillingsvindue, så du må hellere se godt ud.
Kapacity er et fantastisk eksempel på en udfordring, mange virksomheder har. De er topseje på deres felt, men det kan være svært at se på websitet. Det er kritisk. Spørgsmålet er derfor, om dit website giver potentielle kunder lyst til at invitere på kaffe?
Emil Fogh Barslev
Brand Strategist, Co3
Løsningen
Ny visuel identitet og website styrker brandet
Vi har udviklet en ny visuel identitet, der – med afsæt i historie, DNA og ambitioner – konsoliderer Kapacitys markedsposition. Designet balancerer faglig tyngde med menneskeligt overskud og skaber en samlende fortælling. Lige fra websitet til PowerPoint-skabeloner.
Fortællingen skal stå på et solidt fundament. Derfor har vi udviklet en ny kernefortælling og Tone of Voice, hvor højtflyvende floskler erstattes af jordnære budskaber. For Kapacity tør stille sig frem som mennesker, når andre gemmer sig bag buzzwords. På den måde bryder de med branchens kommunikative konvention og understreger sin modenhed og ærlighed.
For ingen ved alt. Sådan er mennesker – og det er lige præcis, hvad Kapacity er. Mennesker, der tror på, at udviklingen af nye og banebrydende løsninger står på skuldrene af traditionelle dyder som integritet og ordentlighed.
Kapacity forsøger at løse vores problemer i stedet for at presse vores problemer ned i deres løsninger.
Citat fra målgruppeanalyse
Resultatet
Et stærkt brand skaber stærkere resultater
I dag har Kapacity en visuel identitet og kommunikativ stil, som afspejler virksomhedens førende position i markedet. Som appellerer til målgruppen og gør medarbejderne stolte.
Arbejdet er fundamentet for alle Kapacitys kommunikationsmaterialer. Lige fra webitet til email-signaturen. På den måde skaber vi et professionelt og ensartet udtryk.
I dag ser Kapacity bedre ud end nogensinde – og det gør deres resultater også. Det sidste vil vi ikke tage æren for, men vi er glade for at være en lille del af en sympatisk virksomheds store udvikling.
Processen og samarbejdet har været fremragende, og vi er meget tilfredse - eller begejstrede - med det færdige resultat. Vi har benyttet en model, hvor vores in-house ressourcer har løst nogle opgaver, og Co3 har løst andre, og det er et stort plus for os, at Co3 er med på den.
Thomas Elgaard Nielsen
Marketing Manager, Kapacity
Vi er slet ikke færdige
Fast samarbejde styrker brand og leadgenerering
Lad os bare være ærlige.
Vi er til faste forhold. Gerne af den lange slags.
Heldigvis har Kapacity det på samme måde. Da det nye website gik live, var det derfor ikke tid til at sige farvel, men til at trække i arbejdstøjet igen.
Vi har et fast samarbejde med Kapacity. Her hjælper vi med alt lige fra SEO og Google Ads til udvikling af kreative koncepter og kampagner.
Resultatet er et effektivt samarbejde, hvor Kapacity får en partner, der kender deres forretning og fundament. Og, ikke mindst; De får dét, de fleste B2B-virksomheder drømmer om: Flere gode leads.
Vil du vide mere?
Bonnie hører gerne fra dig, hvis du står med en lignende udfordring. Hun er altid nysgerrig på nye projekter. Også dit.
Bonnie Groth Frølund
Strategic Business Developer og Head of Marketing Consulting