Læsetid: 4 minutter
Actona Company, en af Danmarks største møbelgrossister, gør nu status og vurderer, at indførelsen af B2B webshop har skabt en akkumuleret årlig besparelse på hele 1,9 mio.
Vi har udviklet en super fleksibel B2B standard webshop, så du hurtigt og nemt kan komme i gang med e-handel til en attraktiv pris.
Med Espresso kan du sige farvel til dyre specialløsninger, og nyde godt af de mange fordele ved en fleksibel standardløsning. Vi tilpasser selvfølgelig webshoppen til dine behov, så du får integration til din Navision, et unikt design og skræddersyede funktioner, som passer præcis til dig og dine kunder.
Oplev Espresso B2B: En køreklar B2B webshop
Sådan ser de akkumulerede besparelser ud hos Actona Company.
Rationale: | Estimeret årlig besparelse |
Salg og marketing sparer tid på udarbejdelse, print og forsendelse af prislister. | 750.000 kr. |
Salg sparer 50 % af tiden på udarbejdelse af tilbud. | 880.000 kr. |
Salg sparer 75 % af tiden på en container ordre. | 216.000 kr. |
Salg sparer i gns. 2 min. på en lagerordre. | 28.000 kr. |
Salg sparer ca. 2 min. pr ordre der kommer via shoppen | 7.500 kr |
Marketing sparer tid når kunden selv finder fotos | 30.000 kr. |
* Estimaterne er udarbejdet af marketingafdelingen hos Actona. Samlet giver det et årligt rationale på 1,9 mio, hvilket giver en tilbagebetaling for det samlede projekt på under 6 måneder.
"Møbelhandelshuset Actona Company, der med base i Tvis ved Holstebro flere gange har været gazelle i Børsens opgørelser over de hurtigst voksende virksomheder, sparer trekvart mio. kr. allerede det første år med en ny e-handelsplatform. Besparelserne hentes hjem på arbejdsløn, bl.a. fordi en del tastearbejde undgås, på trykning af prislister og produktark samt på distribution. Investeringen i det nye system er derfor ifølge marketingmanager Charlotte V. Kristensen, Actona, hurtigt tjent hjem igen. Samtidig gør den nye portal dagligdagen nemmere for såvel Actona som kunderne. Portalen er baseret på Dynamicweb og Navision og er udviklet af webbureauet Co3 i Herning."
Actona havde behov for at blive uafhængig i forbindelse med vedligeholdelse og opdatering af deres website og produkter. Men med et stort antal produkter og tusindvis af informationer lagret i en Navision database, var dette en stor udfordring.
For at muliggøre opdatering af selve websitet, blev Actonas website opsat i CMS-systemet Dynamicweb. Udfordringen lå dernæst i at integrere produkterne med Dynamicweb til visning for brugeren på websitet og på Actonas forhandlernet. Her skal forhandlerne selv kunne generere en PDF med en række produkter, som forhandleren selv vælger.
Det var essentielt at lave et system, som kun krævede opdatering af produkterne ét sted. Med dette i baghovedet, kunne udviklingen af integrationen begynde.
Co3 specialudviklede integrationen af produktdatabasen til Dynamicweb og det efterfølgende samspil med plug-in-leverandøren, Mindworking. Mindworking leverede det plug-in, som genererer en PDF ud fra de data, som forhandleren har valgt.
Actona er ikke i tvivl om værktøjets effekt og ser allerede på en videreudvikling af løsningen og udtaler:
”Løsningen bliver uden tvivl et af de helt væsentlige værktøjer for vores salgsafdeling, og ét er sikkert – udviklingen slutter ikke her.”
Med op mod 20.000 varer i sortimentet er det en umulig øvelse at have et traditionelt masseproduceret katalog – forestil dig 15.000 varer i et trykt medie – det er forældet inden det kommer frem. Men med hjælp af et kataloggenereringsværkøj, er dette problem nu løst. Når en forhandler logger ind, ser forhandleren altid de nyeste data.
Der er ingen tvivl om, at fremtidens kataloger med mange varenumre og komplekse data i højere grad vil have brugerbestemt indhold, da man på den måde altid kan levere den rette information til rette tid. Og med samtidig integration med virksomhedens hjemmeside, har Actona fået en fremtidssikret platform.
Projektet har været interessant. Vi har været under et massivt tidspres med meget skarpe deadlines, hvilket har givet et meget hektisk forløb. Udfordringerne har Co3 dog løst løbende i en behagelig, professionel og konstruktiv tone. Det har alt i alt været et positivt forløb.
Kontaktchef hos Co3, Brian Mikkelsen, uddyber:
”For Co3 er det altid en udfordring at udvikle noget helt nyt – vi har lært utroligt meget og står nu med en helt unik knowhow, som vi forventer os meget af.”
Vi har udviklet en super fleksibel B2B standard webshop, så du hurtigt og nemt kan komme i gang med e-handel til en attraktiv pris.
Med Espresso kan du sige farvel til dyre specialløsninger, og nyde godt af de mange fordele ved en fleksibel standardløsning. Vi tilpasser selvfølgelig webshoppen til dine behov, så du får integration til din Navision, et unikt design og skræddersyede funktioner, som passer præcis til dig og dine kunder.
Så har Brian meget mere at fortælle om Espresso. Og han hjælper dig gerne med alt fra den rigtige strategi til færdiggørelse og markedsføring af din e-handelsløsning.
Brian Mikkelsen
CSO / E-handelsspecialist