Dynamicweb OMC – Online Marketing Center

Læsetid: 3 minutter

Øg din konvertering med målrettet online markedsføring.

Dynamicweb lancerede for nyligt modulet Online Marketing Center, som indeholder en række interessante muligheder for at øge dine muligheder for konvertering.

Dynamicweb OMC indeholder grundlæggende 3 værktøjer:

  • Lead værtøj
  • A/B splittesting
  • Profilering af dine brugere

Find leads i Dynamicweb OMC

Med leads værktøjet har du nu mulighed for at identificere en del af dine besøgende, og se hvordan de færdes på din hjemmeside. Du kan se hvor mange sider de har set, og hvilke sider, så du kan danne dig et indtryk af hvad det er for noget information eller produkter, som de er ude efter.

Find potentielle leads i OMC

Oversigten viser reelt set de netværksoplysninger, som en bruger kommer ind med, men da mange firmaer bruger deres eget navn på disse, giver OMC Lead tool en masse brugbar information om virksomheder. Du kan på dage eller perioder få vist de besøgende, og se om det er tilbagevendende besøgende.

Oversigten kan sorteres, og du kan vælge at filtrere forskellige navne fra, så de ikke vil optræde i listen mere. Du kan også opdele de interessante firmaer i forskellige lead stadier, så du kan notere dig hvem der er kontaktet o.l.

Ved at klikke ind på det enkelte firmanavn, kan du få et overblik over hvilke sider som der er blevet vist. Det giver dig en unik mulighed for at forberede en indgangsvinkel til kunden, når du vil kontakte vedkommende.

Se hvilke sider dine leads har besøgt.

A/B splittests i Dynamicweb OMC

Online Marketing Center giver dig også mulighed for at splitteste dit indhold, så du får et bedre overblik over hvilke ting der virker. Skal din send-knap på formularen være rød eller grøn, eller skal der stå ”Køb” eller ”Læg i kurven”.

Mange begår den fejl at tro at man ved hvad der virker, men med splittesting i Dynamicweb, er det nu muligt at finde ud af det.

Split test med synlig call 2 action knap

Split test kan opsættes på indhold (afsnit) og hele sider, og kan sættes op til at måle konverteringer som eks. tilmelding af nyhedsbrev, formularer, forbrugt tid, sidevisninger m.m. Når testen er sat op, vil du løbende kunne se en rapport over resultatet af testen, og se hvilken variation der virker bedst.

Rapport over resultatet af din split test

Profilering af brugere i Dynamicweb OMC

Det sidste værktøj i Online Marketing Center er profiling, som giver dig mulighed for at lave forskelligt indhold til bestemte typer brugere. Ved at præsentere kunden for relevant indhold, øger du dine chancer for at konvertere.

Det fungerer ved at du opsætter forskellige profiler i Online Marketing Centeret. Næste step er at få de besøgende puttet ind i de rigtige profiler. Det kan du gøre ved eks. at smage på besøgende fra Google, og se på hvilket søgeord du har brugt. Har vedkommende søgt efter en billig laserprinter, er der ingen grund til at vise ham de dyre modeller. Her målretter du dit indhold, så han selvfølgelig kun får vist de billige laserprintere. Chancen for at han konverterer er nu steget markant.

En anden måde at definere hvilken profil dine brugere er, er ved at lade dem ”optjene point”, når de besøger bestemte sider på din hjemmeside eller webshop. Klikker brugeren rundt på dine sider der handler om kontorstole, og optjener et point pr. side eller produkt han ser, vil han havne i den profil som du har sat op til kontorstole. Du ved nu at du kan vise indhold og tilbud til denne profiltype.

Som prikken over i'et vil brugerens profil huskes når vedkommende kommer tilbage til din shop, og vil så kunne blive mødt af målrettet indhold med fokus på kontorstole.

Målret dit indhold til bestemte profiler

Det åbner op for vide muligheder at kunne målrette indholdet, og vil øge chancerne for at konvertere markant.

Vil du vide mere? 

Så er Brian den, du skal have fat i. Han har meget mere at sige om Dynamicweb OMC. Og han gennemgår gerne mulighederne for at øge dine konverteringer med målrettet online markedsføring.

Brian Mikkelsen

CSO / E-handelsspecialist

+45 26 89 43 04

brian.mikkelsen@co3.dk