Læsetid: 2 minutter
Vi oplever en stigende interesse for at etablere webshop i USA. Men det er absolut ikke uden udfordringer. Her får du introduktion til og løsninger på de 3 første udfordringer, du render ind i, når du skal etablere webshop i USA.
Skal du etablere webshop i USA er de klassiske danske udbydere som DIBS og QuickPay ikke nok. Du får brug for en international Payment Provider. Vi har kastet vores kærlighed på Stripe, som giver global betaling med over 100 valutaer – ja selv Bitcoin og lokale betalingservices så som Alipay. Stripe er altså ikke kun til webshops i USA, men en udbyder til global e-handel.
Udover det grundlæggende giver Stripe dig:
Det kan være en nærmest umulig opgave at beregne Tax for en webshop i USA. Det skyldes, at Tax beregnes forskelligt, afhængig af geografi. Det siges, at der for en webshop i USA kan være over 3.000 Tax-rates på det samme produkt. Der er derfor brug for et værktøj, der kan løse denne opgave for dig – Tax Automation. Her har vi fundet Avalara, som giver os netop dét. Avalara er en service, der beregner Tax til USA-shop’s.
Afstande er større i USA. Det betyder, at man ofte ikke kan anvende den klassiske “køb for kr. xxx for gratis fragt”. Der er derfor brug for en service, der kan beregne fragten ud fra leveringsadresse. Her giver Stripe os faktisk et værktøj, da den leverer standard services til nogle af de største globale fragtmænd.
Med etableringen af Dynamicweb North America har Dynamicweb taget et vigtigt skridt i forhold til at understøtte etablering af webshop i USA. De nævnte services er alle understøttet af Dynamicweb. Det er altså muligt at anvende Stripe, som Payment Provider og Avalara til Tax Automation i Dynamicweb Ecommerce.
Vi arbejder pt. på at udvide eksisterende shop-koncepter med e-handel i USA for en håndfuld af vores kunder.
Du står måske med en lignende udfordring. Så tag fat i Brian. Han hjælper dig godt videre med dit projekt.
Brian Mikkelsen
CSO / E-handelsspecialist