Læsetid: 2 minutter
Det er ikke sikkert, at du kan tjene penge på Facebook annoncer. Og da slet ikke, hvis du bare kaster annoncerne ind med en skovl. Det ved jeg godt, du aldrig kunne finde på at gøre...
Facebook har gjort det nemmere at komme i gang. De har fjernet de funktioner, der er svære at bruge. Så langt så godt. Men udfordringen ligger i, at det netop er de funktioner, der gør en annonce effektiv.
Men med en lille smule snilde, et godt kendskab til din målgruppe og et hands on-kursus, kan du måske opnå det samme, som en af mine kunder gjorde.
Jeg taler ikke om nogen stor virksomhed. Men om en helt almindelig tandlæge i den landsdækkende kæde, dinTANDLÆGE.
Jeg ved ikke, hvad en ny kunde hos en tandlæge er værd. Men jeg ved, hvad det koster at gå til tandlæge. Så jeg tænker de 1.398,76 er tjent hjem en hel del gange.
På Google rammer du kunder, der aktivt søger det, du er god til. Det gør Google rigtigt godt. På Facebook kan du ramme din målgruppe, der endnu ikke ved, at de har brug for dig eller det produkt, du tilbyder. Det er den vinkel, du skal have med i din planlægning og opbygning af dine annoncer på Facebook.
... og det skal du lære at bruge. Tandlægen ved mere, end du tror. Han ved: hvor langt folk vil køre for at komme til tandlæge, hvilken aldersgruppe der er ”villig” til at skifte tandlæge, og hvilke udfordringer kunderne står overfor (tandlægeskræk, uigennemsigtige priser m.m.).
Den viden brugte vi til at definere målgruppen, lave Facebook-annoncer og den landingsside, der fik den besøgende til at blive til en betalende kunde.
Som sagt: det er ikke sikkert, at du kan tjene penge på Facebook. Og netop derfor har jeg lavet kurset: Facebook annoncering. Her kommer du godt i gang med at lave Facebook-annoncer.
Du kommer til at arbejde med dine egne annoncer og dit eget website. Hvis du er bare lidt hurtig på tasterne, kommer du også hjem med en køreklar kampagne.
Og hvad så med dig, der allerede har et bureau til at køre dine kampagner? Du skal bruge kurset til at blive en bedre sparringspartner, så du får det maksimale ud af dine kampagner.
Så har Potter meget mere på hjerte. Og han tager gerne en snak med dig om, hvad du skal fokusere på i din planlægning og opbygning af dine annoncer på Facebook.
Ib Potter
Online Marketing Chef