Læsetid: 3 minutter
Alle kan skrive tekst – også til nettet. Men få kan skrive webtekst, der virker. Webtekst, der får dine kunder til at reagere; til at købe et produkt, booke et møde, bestille en brochure eller signe-up til nyhedsmails.
Online tekst er en disciplin i sig selv. En disciplin, der i bund og grund handler om at give dine potentielle kunder svar på spørgsmålet: ”Hvorfor skal jeg tage imod dit tilbud?”.
Du har få sekunder – måske endda kun et splitsekund – til at svare på dette spørgsmål. Så har dine potentielle kunder besluttet sig for, om du er noget for dem.
Derfor er det ikke ligegyldigt, hvad du skriver, og hvordan du skriver.
Forestil dig en restaurant med en fancy indretning og en fed atmosfære. Men med forfærdeligt mad. Det som gæsterne egentlig kommer efter, er der ikke. Det samme er tilfældet på alt for mange websites. Fede features udviklet af en professionel programmør og flot design lavet af en professionel designer. Men hvad med indholdet? Du skriver det selv eller får måske marketingassistenten til det.
Hvorfor? God webtekst kan faktisk gøre en forskel for dig. Ja, det kan lige frem være en konkurrencefordel. Teksten er den, der sikrer, at din forretnings ’ingredienser’ bliver tilberedt og serveret på en appetitlig måde.
Få vores én af online tekstforfattere til at skrive din webtekst:
Her er et eksempel på en tilfældig tekst fra et website, som vores tekstforfatter har skrevet om.
Tekst A (oprindelig tekst):
”Løbende innovation er centralt i vores forretning og en integreret del af vores virksomhedskultur.”
Tekst B (omskrevet tekst):
”Vi går nye veje for at gøre tingene bedre. Det er derfor, vi er her.”
Hvilken skrivestil giver mon flest henvendelser?
Så skal du snakke med Cecilie Storm. Hun har helt styr på, hvordan man skriver tekster, der får kunderne til at handle. Tag fat i hende, så hjælper hun dig godt videre.
Cecilie Storm Henriksen
Head of Creative