Læsetid: 1 minut
Ambu er blandt de første til at tage Dynamicweb PIM i anvendelse. PIM har løst to af Ambu’s helt centrale udfordringer.
I efteråret 2017 valgte Ambu at omlægge et ældre koncernsite til den nye Dynamicweb 9 og Co3’s spritnye Espresso 4. I dette projekt tog Ambu, som nogle af de første, den nye Dynamicweb PIM i anvendelse. PIM’en løste to af Ambu’s helt centrale udfordringer.
Når man skal sælge et avanceret produkt som et endoscop, er der behov for en produktbeskrivelse af en anden kaliber, end de fleste webshops kan håndtere. For ambu har vi bygget et setup til produkthåndtering med meget avanceret varekort med featurebeskrivelser, video, hotspot’s og meget mere.
I klassisk ecommerce havde det givet over 100 specialfelter på produktet og efterladt redaktøren med en næsten umulig opdateringsopgave.
Med Dynamicweb PIM løser vi det problem ved at skabe et unikt overblik og en langt hurtigere redigering af de avancerede produkter. Det sparer Ambu tid og frustrationer i hverdagen.
Ambu’s koncernsite er globalt og består, udover ambu.com, af flere landespecifikke websites, som håndters af lokale redaktører i de respektive lande. De landespecifikke websites er meget forskellige fra ambu.com, men ligger alle i samme Dynamicweb-løsning og trækker alle på det samme varesortiment.
Brugerstyringen i Dynamicweb PIM sikrer, at den enkelte redaktør kun får adgang til de sider og de produkter, som han/hun skal arbejde med. Det sikrer et bedre overblik og minimerer risikoen for fejl.
Så har Brian meget mere at sige om, hvordan du med fordel kan samle alle dine produktdata i ét Dynamicweb PIM-system.
Brian Mikkelsen
CSO / E-handelsspecialist