Fordi du (formentlig) gerne vil sælge noget til nogen.
Men før nogen køber af dig, kræver det, at nogen interesserer sig for dig, dine produkter, ydelser eller services. Og det kræver, at du opbygger en relation og skaber tillid.
Netop her er B2B marketing relevant.
Skåret ind til benet handler B2B marketing om at skabe leads og permissions. Det handler om at få nogen til at udfylde dine formularer, som ikke er “købs”-formularer (til at starte med).
Det handler om at få en krog i folk; at få nogle til at tilmelde sig dine nyhedsmails, webinarer og events – og få nogle til at hente dine e-bøger, whitepapers og lignende. Målet er at indsamle e-mailadresser og kontaktoplysninger, som du efterfølgende bearbejder til salgsklare leads.
Det er i al sin enkelhed dét, der gør B2B marketing værdifuldt. Finten er at forbinde marketing effektivt med salg.
Vores tilgang
Vi starter ved målet. Vi spørger allerførst: hvad er din virksomheds mål (KPI’er)?
Lad os sige, at dit mål er ti nye kunder, så regner vi baglæns og finder sammen med dig (og din salgsafdeling) ud af, at der eksempelvis skal 50 mødebookinger til. Og for at få 50 mødebookinger, skal der igen 200 leads til, 2000 permissions, 200.000 besøgende ... og så videre.
Når vi er skarpe på dine mål, laver vi en køreplan for, hvordan du kommer derhen.
Køreplanen
Vi har en gennemprøvet proces, som vi vender tilbage til igen og igen. Mest af alt fordi den virker – og sikrer dig (og os), at din tid og dit budget bliver brugt på det rigtige.
1. Temperaturmåling
Vi kigger ind i din online tilstedeværelse og gør status. Hvor er du nu? Hvad virker? Hvad virker ikke?
2. Workshop
Vi holder en workshop, hvor vi får forretningsforståelse og kommer omkring forretningsmål, kunder, konkurrenter, budget og ressourcer.
3. Marketingplan
Vi laver en køreplan for 6-12 måneder, som beskriver de konkrete indsatser, vi anbefaler, du søsætter i perioden. Den giver svar på, hvem, hvad, hvornår og hvilke KPI’er, vi går efter med de enkelte indsatser.
4. Præsentation
Vi præsenterer dig for marketingplanen og justerer (eventuelt) undervejs. Vi snakker om mulige samarbejdsformer, og hvordan du får marketingplanen ud at leve.
5. Aktivering
Vi aftaler, hvem der gør hvad i forhold til budget og ressourcer. Og vi tager (hvis du ønsker det) styringen på, at det kommer til at ske.
6. Opfølgning
Vi sætter alt op, så det er målbart og nemt at få et visuelt overblik over i et dashboard. Vi overvåger, optimerer og afrapporterer løbende, så både du og vi bliver klogere på, hvad der virker i lige præcis din forretning.
Vi kan hjælpe dig på 3 måder
Vi gør det for dig
Du har travlt. Og du har ikke tid eller ønsker ikke selv at drive din online markedsføring. Vi optimerer dit website, kører din Ads-kampagner, Facebook-annoncer — eller hvad der skal til for at løfte din forretning. Du får afrapportering. Vi holder fysiske møder. Så du ved, hvad der virker. Og hvad du får for pengene.
Vi gør det sammen med dig
Du har travlt. Men du vil gerne selv stå for dele af din online markedsføring. Vi tager os af det, du ikke selv når — hvor udviklingen og den tekniske del (måske) er krævende. Vi sikrer sammenhæng. Og vi måler på effekten af vores fælles indsats. Du bliver klædt på til at gøre det endnu bedre selv.
Vi lærer dig at gøre det selv
Du vil gerne stå for din egen online markedsføring. Men du har brug for at vide, hvilke kanaler der virker — for din virksomhed og for din målgruppe. Og du har brug for at vide, hvordan du får mest ud af dine marketingkroner. Måske vil du også bare gerne lære nye værktøjer eller inspireres engang imellem. Vi laver en plan. Og vi lærer dig at gøre det selv.
Det kan vi hjælpe
dig med
Inbound Marketing
- Hvad er Inbound Marketing?
- Leadgenerering
- Content marketing
- Søgemaskineoptimering (SEO)
- Social Media marketing
- E-mail marketing indsatsplan
- Landingssider
- CRM
- HubSpot
- Cases
Automation
- E-mail marketing
- Lead scoring
- CRM-integration
- IP tracking
Leadgenerering
- IP tracking
- Lead scoring
- Automation
- Permission kampagner
- Lead nurturing
Kampagner
- Kreativ konceptudvikling
- Rekrutteringskampagner
- Brandkampagner
- Produktkampagner
- Permissionkampagner
- Employer brandingkampagner
- Lanceringskampagner
Søgemaskineoptimering (SEO)
- Linkbuilding
- Placeringsrapporter
- Søgeordsanalyse
- Konkurrentanalyse
- SEO-indsatsplaner
- Content produktion
- Onpage optimering
- Google My Business
- Lej en SEO specialist
Annoncering
- Google Ads
- Bannerannoncering
- Facebook-annoncering
- LinkedIn-annoncering
- Snapchat
- Google Shopping
- Facebook Shopping
- Bing
- Amazon
- Remarketing
- Retargeting
Data & insights
- Google Analytics
- Facebook Analytics
- Placeringsrapporter
- Dashboard
- Workshops
- Opsætning af KPI’er
Vi serverer leads til salg. Blandt andet
Vi kan lide det, vi laver. Men vi kan allerbedst lide det, når tal bakker op og beviser, at det faktisk virker.
Dit måske eneste bureau
Hos twoday Co3 har vi samlet de specialister, du har brug for. 100+ specialister i ét bureau, der arbejder sammen om strategi, kreativitet, digitalisering og marketing. Specialister, der sidder sammen, snakker sammen og synes, det er fedt at drive din forretning i samme retning.
Hvis du synes, det lyder som en god idé, er vi måske dit eneste bureau?
Mennesker, der lever og ånder for B2B marketing
Vores hjerter banker for at markedsføre sikkerhedssko, it-systemer og andre fede B2B produkter. Hver på vores måde. Men med det til fælles, at vi gør os umage for at nå dine mål.
Bonnie laver eksempelvis strategi for, hvordan du får flere leads. Julie skriver content, der får besøgende til at konvertere. Theis hjælper med at få dig til tops i Google. Lene sørger for, at du når ud til din målgruppe. Og Nicolai kigger ind i data og fortæller, hvor du med fordel kan sætte ind.
Marketing gjort simpelt
Det behøver ikke at være svært (eller for den sags skyld dyrt) at komme i gang – eller videre – med marketing. Det er nemt at påstå.
Pointen er, at vi ikke behøver at starte med at bygge en rumraket for at lave marketing, der giver din forretning pengene igen.
For os kan en farbar vej også være at starte i et hjørne og få indsigt i, hvad der virker og ikke virker. For så at gøre mere af det, der virker – og måske kaste os over endnu et hjørne.